کد خبر: ۶۰۶
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

یک دست و چند هنر!

فاطمه حسن‌پور یکی از هنرمندان شهر امام رضا(ع) است که در 2 سال گذشته برای اجرا پا روی صحنه‌های بسیاری گذاشته است. او افزون بر مجری‌گری در چند شاخه هنری مانند نقاشی، بازیگری نیز استعداد دارد.

 فاطمه حسن‌پور یکی از هنرمندان شهر امام رضا(ع) است که در 2 سال گذشته برای اجرا پا روی صحنه‌های بسیاری گذاشته است. او افزون بر مجری‌گری در چند شاخه هنری مانند نقاشی، بازیگری نیز استعداد دارد.
فاطمه حسن‌پور مقدم متولد 1386 در شهر قزوین است. او 4 سال پیش به همراه خانواده‌اش به مشهد مهاجرت می‌کند و در محله قائم ساکن و در مدرسه شهرآرا مشغول به تحصیل می‌شود. فاطمه در همین سن کم تنها منتظر یک فرصت بود تا استعدادهای ذاتی خود را به نمایش بگذارد و به عنوان یک مجری توانمند شناخته شود.

حسن پور درباره چگونگی ورود به عرصه هنر و مجری‌گری می‌گوید: 3سال پیش مدرسه شهرآرا به ما اعلام کردند آموزش و پرورش یک تست مجری‌گری می‌گیرد. من هم برای شرکت در این آزمون که از سوی مجریان صدا و سیما استان گرفته می‌شد رفتم. روز تست علاوه بر من بیش از 200 دانش‌آموز دختر و پسر دیگر نیز آمده بودند که از میان آن‌ها در نهایت 5 دانش‌آموز دختر و 7پسر را قبول کردند که به لطف خدا من یکی از آن‌ها بودم.

 

200اجرا در 2 سال

دانش‌آموز محله قائم برای پیشرفت در این عرصه به کلاس فن بیان می‌رود و پس از چند اجرای موفق به عنوان یک مجری توانمند شناخته می‌شود. وی با اشاره به سابقه مجری‌گری خود ادامه می‌دهد: حدود2 سال پیش من به طور حرفه‌ای وارد دنیای مجری‌گری شدم. در برنامه‌های مختلف به ویژه آموزش و پرورش از من دعوت می‌کردند که برای اجرا بروم. علاوه بر این من همیشه آرزوی خادمی در حرم امام رضا(ع) را داشتم. یک روز به پایگاه شهید هاشمی‌نژاد در حرم مطهر رفتم و گفتم حاضر هستم برنامه‌های شما را به صورت افتخاری اجرا کنم. آن‌ها نیز پذیرفتند و من مجری افتخاری حرم نیز شدم و در همین 2 سال بیش از 200 برنامه را در مجموع اجرا کردم.فاطمه عضو گروهی از دانش‌آموزان 14تا 18ساله می‌شود که آن‌ها نیز مانند او استعداد زیادی دارند. در میان همین گروه نویسنده، کارگردان و تدوینگر نیز هست و هر کدام از دانش‌آموزان در این تیم وظیفه‌ای بر عهده دارند. کار این گروه بیشتر ضبط برنامه‌های رادیویی انگیزه بخشی است که از سوی آموزش و پرورش منتشر می‌شود.

مجری نوجوان محله قائم درباره فعالیت این گروه توضیح می‌دهد: 3ماه پیش به همراه 10 دانش‌آموز دیگر گروهی به نام «زندگی کن» را تشکیل دادیم و شروع به ضبط فایل‌های صوتی کردیم تا به این شکل به دانش‌آموزان امید و انگیزه ادامه تحصیل بدهیم. دلیل این کار نیز این است که کمک به دیگران را وظیفه خود و سفارش خداوند می‌دانیم، البته این کار زیاد آسان نبود. در همین مدت کوتاه با مشکلات زیادی روبه‌رو شدیم که مهم‌ترین آن نبود یک استدیو برای ضبط برنامه و پس از آن همکاری نکردن رادیو با ما بود.

او ادامه می‌دهد: برای همکاری با رادیو بارها مراجعه کردیم، اما پاسخی که به مسئول ما داده بودند این بود که چون اعضای گروه سن کمی دارند باید به تهران بروند و برای صدای خود مجوز بگیرند. اعضای گروه نیز حاضر به رفتن نیستند چرا که هزینه‌زیادی دارد. به همین دلیل متأسفانه چندین برنامه خیلی خوبی که ما برای ولادت و شهادت امام رضا(ع)، کنکور و کرونا تهیه کرده بودیم از رادیو پخش نشد، البته من همکاری‌هایی با رادیو داشتم و در چند برنامه رادیویی و تلویزیونی شرکت کردم.

 

عشق به مطالعه کتاب

فاطمه علاقه زیادی به مطالعه کتاب به ویژه کتاب‌های انگیزشی و روان‌شناسی دارد و جدا از کتاب‌‌های درسی خود در هفته حدود 500 صفحه از کتاب‌هایی با مضمون این دو را مطالعه می‌کند. علاوه بر این از چهار سالگی نیز به خواندن و حفظ قرآن علاقه نشان می‌داد و تا کنون 6 جزء قرآن را حفظ کرده است. دانش‌آموز مدرسه شهرآرا درباره علاقه خود به کتاب می‌گوید: علاقه من به کتاب آن‌قدر زیاد است که قصد داشتم یک کتاب برای انگیزه بخشی به نوجوانان بنویسم تا نوجوانانی که گرفتار افسردگی و سرخوردگی هستند از آن خارج شوند. نزدیک به 50 درصد از این کتاب را نوشتم که حدود 200 صفحه دارد و نامش را می‌خواستم فقط خدا بگذارم، اما به دلیل مشکلاتی که چاپ کتاب دارد اکنون از ادامه نوشتن منصرف شدم.

علاوه بر مجری‌گری، فاطمه هنرهای دیگری مانند بازیگری، نقاشی و صنایع‌دستی نیز دارد. او در یک تئاتر شرکت کرده و نقاشی‌های مشتریان زیادی دارد. تولید صنایع دستی نیز برای او زنگ تفریح است. در کنار تمام این فعالیت‌ها او برای خود 2هدف ترسیم کرده است که قصد دارد به آن‌ها دست یابد. حسن‌پور درباره هدف‌های خود توضیح می‌دهد: من 2هدف اصلی در زندگی دارم. نخست گوینده توانمندی شوم و دوم یک فوق تخصص جراحی مغز مشهور در کشور بشوم. خودم را برای رسیدن به این 2 هدف نیز آماده کردم.

 

استعدادهای حاشیه شهر

استعداد در مناطق حاشیه شهر بسیار زیاد است. این نکته پایانی صحبت‌های دختری است که به واسطه فرصتی که پیدا کرده توانسته است توانایی‌هایش را به نمایش گذارد. او در پایان با اشاره به استعدادهای بی‌شمار دانش‌آموزان حاشیه شهر می‌افزاید: در حاشیه شهر و به ویژه سیدی استعدادهای زیادی داریم. در مدرسه من می‌بینم چه دانش‌آموزان با استعدادی داریم که ناشناخته هستند که اگر مانند من یک فرصت پیدا کنند موفق خواهند شد.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44